close
تبلیغات در اینترنت
باران ولایت - 2
loading...

باران ولایت

پایگاه اطلاع رسانی تبلیغ در مدارس خراسان جنوبی

سوالات مسابقه

آقای اسلامی بازدید : 435 چهارشنبه 10 ارديبهشت 1393 نظرات ()

 

                                                             بسم الله الرحمن الرحیم

مسابقه شهابی درشب                                      نام ونام خانوادگی                                           نام مدرسه  

تلفن همراه                                                            تلفن ثابت                                           امتیازنهایی

داستان آموزنده

علی اکبر ایزد خواه بازدید : 289 پنجشنبه 04 ارديبهشت 1393 نظرات ()

بسم الله الرحمن الرحیم

گویند بامداد روزی مردی وحشت زده خدمت حضرت سلیمان علی نبینا و آله و علیه الصلوه و السلام رسید. حضرت سلیمان دید از شدت ترس رویش زرد و لبانش کبود گشته

 

سوال کرد: ای مرد مومن! چرا چنین شدی؟ سبب ترس تو چیست؟

مرد گفت: عزرائیل  بر من از روی کینه و غضب نظری کرده و مرا چنانکه می بینی دچار دهشت ساخته است.

فلسفه راحتی کفار در دنیا

hajizadeh بازدید : 217 چهارشنبه 27 فروردين 1393 نظرات ()

سؤال: چرا صالحان، گرفتار مشكلات هستند و مجرمان و گنهكاران، در رفاه به سر مى‏برند؟

پاسخ: از آنجا كه خداوند اولياى خود را دوست دارد، لذا اگر خلافى كنند، فوراً آنان را با قهر خود مى‏ گيرد تا متذكّر شوند، چنانكه خداوند در قرآن مى‏ فرمايد: اگر پيامبر سخنى را كه ما نگفته‏ ايم به ما نسبت دهد، با قدرت او را به قهر خود مى‏ گيريم: «لو تقوَّل علينا بعضَ الاقاويل لأخذنا منه باليمين»..

فرم مشخصات شورای دانش آموزی

آقای اسلامی بازدید : 365 جمعه 23 اسفند 1392 نظرات ()

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

فرم مشخصات اعضای گروه دانش‌آموزی باران ولایت

 

نام ونام خانوادگی:                                      نام پدر:                                      شماره ملی:

نام مدرسه:                              آدرس وتلفن منزل:

                                                 تلفن همراه:                                 

آدرس پست الکترونیک:                                                                                  

آدرس وبلاگ شخصی:

میزان آشنایی با رایانه و فضای مجازی:                      

 

مهارت‌ها و تخصص‌ها:                             

 

اولویت شما برای برنامه  ها واجتماعات  شوراهای دانش آمو زی چه موضوعاتی می باشد.

1.اخلاقی           2.سیاسی         3.اعتقادی         4.احکام و معارف      5.فرهنگی     6.دیداربامسئولین        

 

7.تفریحی ورزشی          8.هیئت دانش آموزی       9.                              10.               11. 

طرح و پیشنهاد شما یرای تعامل بیشتر و بهتر گروه دانش‌آموزی با گروه فرهنگی تبلیغی باران ولایت چیست:

 

 

اسامی اعضای گروه دانش آموزی باران ولایت (مدارس شهرستان بیرجند)

aladari بازدید : 191 پنجشنبه 22 اسفند 1392 نظرات ()
مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ،دکمه تایید را کلیک کنید.
لطفا جهت هرگونه تغییر در لیست مدارس ـ برای بروزرسانی در سامانه ـ با مسئول سامانه هماهنگ فرمایید.

سلام مبلغ

آقای اسلامی بازدید : 203 پنجشنبه 22 اسفند 1392 نظرات ()
مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ،دکمه تایید را کلیک کنید.

به یاد 18 بهار زندگی محبوبه خدا

آقای مرادی بازدید : 226 سه شنبه 13 اسفند 1392 نظرات ()

ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، به یاد 18 بهار زندگانی محبوبه خداوند،

18حدیث زیبا از حضرت نقل می شود، تا ضمن عمل به این احادیث و نقل آن به دوستان و آشنایان در ایام

سال جدید، جزء شیعیان و عزاداران واقعی حضرت باشیم. ان شاء الله

 

فاطمیه

بیان ارزش دعا، در کلام امام علی بن موسی الرضا(علیه آلاف التحیة و الثناء)

akbari بازدید : 179 پنجشنبه 8 اسفند 1392 نظرات ()


حضرت رضا ( علیه السلام ) همیشه به اصحاب خود می فرمود : بر شما باد به اسلحه پیامبران ، گفته شد : اسلحه پیامبران چیست؟ فرمود : 

هم عهد خویش هم دلت راشکسته ام

akbari بازدید : 173 پنجشنبه 08 اسفند 1392 نظرات ()

روزی هزار بار دلت راشکسته ام

بیخود به انتظار وصالت نشسته ام

هربار این تویی که رسیدی و در زدی

هربار این منم که در خانه بسته ام

هر جمعه قول میدهم آدم شوم ولی

هم عهد خویش هم دلت راشکسته ام

پر شده است جهان از حسین سرتاسر

akbari بازدید : 188 شنبه 03 اسفند 1392 نظرات ()



نوشتم اول خط بسمه‌ تعالی سر

بلندمرتبه پیکر، بلندبالا سر

 

فقط به تربت اعلات سجده خواهم کرد

که بنده‌ تو نخواهد گذاشت هرجا سر

 

قسم به معنی «لا یمکن الفرار از عشق»

که پر شده است جهان از حسین سرتاسر

 
 

ياد يار

akbari بازدید : 200 شنبه 3 اسفند 1392 نظرات ()

اگر چه روز من و روزگار مي گذرد

دلم خوش است که با ياد يار مي گذرد


چقدر خاطره انگيز و شاد و رويايي است


قطار عمر که در انتظار مي گذرد

اندرحکایت تاریخ شهادت انسیه حورا

آقای اسلامی بازدید : 223 جمعه 02 اسفند 1392 نظرات ()

 

دربارة تاریخ شهادت حضرت زهرا(س) روایات مختلفی وجود دارد است. که این اختلاف حاکی ازظلم ظالمان بریگانه دخت پیامبر آخرالزمان وکوثرقران می باشدو از چهل روز تا شش ماه بعد از رحلت پیامبر(ص) بیان شده است. اما میان علمای شیعه، دو احتمال معتبر است: هفتاد و پنج روز بعد از رحلت پیامبر(ص) یا  نود و پنج روز بعد از رحلت ایشان.
بنابراین با توجه به رحلت پیامبر اسلام(ص) در بیست و هشتم صفر، بنا به روایت هفتاد و پنج روز، در مورخه سیزدهم تا پانزدهم جمادی الأوّل، شهادت حضرت زهرا(س) است و این ایام را فاطمیة اوّل می‌ خوانند.
اما بنا به روایت نود و پنج روز، شهادت حضرت(س) در سوم تا پنجم جمادی الثانی است و این ایام را فاطمیة دوم می‌ خوانند.

آخرالزمان و نشانه‌هاي ظهور

آقای اسلامی بازدید : 253 جمعه 2 اسفند 1392 نظرات ()

پاسخهای استاد به سوالات درسلسله نشست‌هاي ماهانه فرهنگ مهدوي، سؤالاتي را كه در سومين نشست با عنوان «آخرالزمان و نشانه‌هاي ظهور» و با حضور حجت‌الاسلام مهدي‌پور طرح شده است، تقديم شما عزيزان می نماییم.

* آيا در علائم حتمي هم امكان بداء وجود دارد؟

* از امام صادق(ع) مشابه اين سؤال را پرسيدند، حضرت پاسخ دادند: «بلي». خداوند متعال برنامه‌اي را كه تنظيم مي‌كند حق دارد آن را جلو يا عقب بيندازد و هر تصرفي كه صلاح ديد در آن بنمايد. خداوند متعال در قرآن كريم مي‌فرمايد: يهوديان گفتند: «دست خدا بسته است. [به آن‌ها] بگو دست خدا باز است و هر گونه بخواهد عمل مي‌كند.1» بنابراين امكان بدا براي خداوند محفوظ است. اما در عين حال از حكمت او به دور است كه پيامبر رحمت(ص)‌ و ائمة هدي(ع) با قاطعيت تمام بفرمايند: «مهدي بدون سفياني نخواهد بود» ولي ناگهان موعدش كه رسيد خداوند روي ايشان را زمين بگذارد و غير از آن عمل كند.2 البته آن‌قدر اين احتمال بداء براي اصحاب ائمه(ع) به طور جدي بيان شده بود كه راوي از حضرت مي‌پرسد مي‌ترسم در اصل ظهور حضرت بداء رخ بدهد كه ايشان جواب مي‌فرمايند:

نه ظهور وعدة الهي است و خداوند خلاف وعده‌اش عمل نمي‌كند.

* در برخي روايات آمده كه ايرانيان قبل از ظهور با غربيان در منطقة عراق وارد جنگ مي‌شوند و در برخي روايات ديگر هم اين واقعه پس از ظهور بيان شده، كدام يك صحيح است؟

چندطرح درس پیرامون عاشورای قرن بیستم2

آقای اسلامی بازدید : 230 جمعه 2 اسفند 1392 نظرات ()

1.      ترس گروه ها و عدالتخواهان از قدرتهای طاغوتی:

نمونه یک: هنگامي که عده‏اي از شيعيان مخلص به رهبري سليمان صرد خزاعي جمع شدند و انديشه دعوت از امام حسين عليه‏السلام و تشکيل حکومت در کوفه را مطرح کردند، مردم کوفه چون نعمان بن بشير(حاکم کوفه) را قادر به مقابله با قيام جدي نمي‏دانستند، به سرعت اين دعوت را پذيرفتند؛ زيرا احتمال پيروزي و تشکيل حکومت را فراوان مي‏ديدند. حتي پس از ورود عبيدالله به کوفه باز هم اميد پيروزي را از دست نداده بودند و از اين رو بسياري به همراه مسلم بن عقيل در محاصره‏ي قصر عبيدالله شرکت جستند. اما هنگامي که احساس خطر کردند با سرعت از نهضت کنار کشيدند و مسلم و هاني را تنها به دست عبيدالله سپردند. اين احساس خطر هنگامي شدت گرفت که شايعه‏ي حرکت سپاه شام، از سوي طرفداران عبيدالله در ميان مردم پراکنده شد.

چندطرح درس پیرامون عاشورای قرن بیستم...

آقای اسلامی بازدید : 186 جمعه 2 اسفند 1392 نظرات ()

بسم الله الرحمن الرحیم

موضوع: شرایط امروز مانند شرایط کربلاست، باید آماده باشیم و وظیفه را انجام دهیم.

عنوان: عاشورای قرن بیستم...

پیام ها:

امر به معروف ونهی از منکر

ولایت مداری، ولایت پذیری

تبرّی از دشمن(ماهواره/ لباسهای غربی/ موسیقی غربی)

دنیاطلبی(حرص مال دنیا/ صبر در مشکلات اقتصادی جامعه/ صبر در تحریم)

ترک گناه(موسیقی/ نگاه/ شراب)

امام شناسی(خصوصیات امام، لزوم محبت امام، واجب الاطاعه بودن، نباید بگویی فقاتل انت وربک اناهاهناقاعدون)

معرفت دینی(مطالعه کتب شهید مطهری، انس با قرآن)

اثبات ولایت فقیه براساس روایات اهل بیت (علیهم السلام)

آقای اسلامی بازدید : 138 جمعه 2 اسفند 1392 نظرات ()


1-   قال سألت اباعبد الله علیه السلام:

من یقیم الحدود، السلطان او القاضی؟. فقال:

اقامة الحدود الی من الی الحکم.

از امام صادق پرسیدم: چه کسی اقامه حدود می کند؟. سلطان یا قاضی؟. فرمود: کسی این کار را می کند که حکم آن را بداند.

[ وسائل الشیعة، ج 18، ب 28 از ابواب مقدمات الحدود، حدیث 1 ].

2-  امام حسن عسکری علیه السلام:

من کان من الفقهاء صائنا لنفسه، حافظا لدینه، مخالفا علی هواه، مطیعا لامر مولاه، فللعوام أن یقلدوه

آن فقیهی که نگهدارنده نفس خود باشد، حافظ دین خود باشد، با هوای نفسش مخالفت بورزد، مطیع امر مولای خود باشد بر مردم واجب است که از او تقلید کنند.

[ وسائل الشیعة، ج 18، باب 94، حدیث 20 ].

اثبات ولایت فقیه با آیات قرآن

آقای اسلامی بازدید : 232 جمعه 2 اسفند 1392 نظرات ()

ولتکن منکم أمّة یدعون إلی الخیر و یأمرون بالمعروف و ینهون عن المنکر [ آل عمران: 104]

توضیح:

در قرآن امر به معروف و نهی از منکر وظیفه تمام مسلمانان قرار داده شده. در همین سوره آل عمران آیه 110 امت اسلامی رو امت وسط معرفی می کنه که صفت بارز این امت امر به معروف و نهی از منکره. پس چی میشه که تو آیه 104 امر به معروف رو علاوه بر وجوب کلی، به یه عده به طور خصوص واجب می کنه؟. اگر فرقی بین این دو وجوب نباشه که العیاذ بالله خدا لغو گفته. خدا حکیمه و هرگز دچار لغو گویی نمی شه. پس حتما فرقی بین این دو وجوب هست. یه وجوب بر همه مسلمانان، یه وجوب هم فقط بر عده خاصی. با قرار دادن این دو آیه کنار هم به راحتی می شه نتیجه گرفت که در هر صورت امر به معروف و نهی از منکر بر مسلمانان واجبه. اما گر تونستند حکومت تشکیل بدن، علاوه بر عموم مردم، به طور خصوص حاکم و دستگاه حاکمه باید امر به معروف و نهی از منکر کنه. این یعنی اینکه خدا از مسلمانان انتظار برپایی حکومت دینی رو داره. خب کی باید تشکیل حکومت بده؟. تو منطق قرآن حکومت مخصوص افراد صالح است. تو آیه 41 سوره حج می خونیم: الذین إن مکناهم فی الارض اقاموا الصلاة و ءاتوا الزکوة و امروا بالمعروف و نهوا عن المنکر و لله عاقبة الامور. صفات حاکم باید این باشه تو منطق قرآن. همچین شخصی غیر از پیامبر و امام و فقهاء چه اشخاصی می تونن باشن؟. جالب اینه که خداوند در مورد قوم حضرت موسی علی السلام هم همچین تعبیری داره. حاکمان بنی اسرائیل چه اشخاصی بودن؟. حضرت موسی، وصیش حضرت یوشع، حضرت سموئیل، حضرت داوود، حضرت سلیمان. اینها همه پیامبر بودن و حاکم. اونوقت خدا در مورد این قوم تو آیه 24 سوره فاطر می فرماد: و من قوم موسی امة یهدون بالحق و به یعدلون. بعضی از قوم حضرت موسی عهده دار این مسئولیت بودند. اون عده کیا بودن؟. اشخاصی که عالم به دین بودن.

اصولا امر به معروف یعنی امر به خوبی ها، و نهی از منکر یعنی بازداشتن از بدی ها. تا کسی ندونه خوبی و بدی چیه که نمی تونه امر به معروف و نهی از منکر کنه. باید عالم به این خوبی و بدی ها باشه. غیر از متخصص دین که همون فقیه هست کسی نمی تونه امر به معروف و نهی از منکر کنه. از امام صادق علیه السلام روایت وارد شده که آمر به معروف و ناهی از منکر باید عالم به معروف و منکر باشه. [ وسائل الشیعة، ج 11، ص 400 ]

2-   فلولا نفر من کل فرقة منهم طائفة لیتفقهوا فی الدین و لینذروا قومهم إذا رجعوا إلیهم لعلهم یحذرون [ توبه: 122 ]

توضیح:

این آیه معروف به آیه نفر هست. نفر به معنی کوج کردنه. می فرماد: چرا از هر گروهی بعضیاشون بلند نمی شن برن تفقه در دین پیدا کنن و فقیه بشن و وقتی عالم شدن برگردن و قوم خودشون رو انذار کنن؟. در این آیه چند چیز مورد توجهه. یکیش اینه که لفظ فقه و تفقه در دین رو آورده که از این روشن تر نمی شه اسم فقیه رو تو قرآن پیدا کرد.

نکته بعدی اینه که فرمود از هر فرقه ای یه عده بلند شن برن فقیه بشن. یعنی این آیه مربوط به همه مسلمونا نیست. مربوط به یه عده خاصیه.

نکته بعدی اینه که می فرماد: وقتی برگشتن تو قوم و قبیله خودشون اونهارو انذار بدن. از اشتباه و خطا بر حذر دارن و از خشم و غضب خدا بترسونن. من از شما می پرسم: نذیر صفت کیه؟. وقتی قرآن می خونید تو آیات متعدد خدا به کیا می گه نذیر؟. پیامبران، درسته. أَوَ لَمْ يَتَفَكَّرُوا ما بِصاحِبِهِمْ مِنْ جِنَّةٍ إِنْ هُوَ إِلاَّ نَذيرٌ مُبين‏ [ اعراف: 184 ] می فرماد پیامبر نذیره. از این دست آیات فراوونه. خب خدا تو آیه مورد بحث می فرماد این یه عده که رفتن فقیه شدن باید نذیر باشن، مثل پیامبر. برا همینه که پیامبر فرمود العلماء ورثة الانبیاء. یکی از وظایف رسول خدا چی بود؟. این که به محض توانایی و قدرت داشتن باید تشکیل حکومت می داد. جالب هم اینه که این آیات تو سوره های مدنی اومده. یعنی تو مدینه و بعد از اینکه رسول خدا تشکیل حکومت داده این آیات نازل شده که پیامبر نذیره و فقهاء هم باید نذیر باشن.

3-  انا انزلنا إلیک الکتاب بالحق لتحکم بین الناس بما ارئک الله [ نساء: 105 ]

توضیح:

خداوند تو این آیه خطاب به رسول گرامی اسلام می فرماد: ما قرآن رو بر تو نازل کردیم تا اینکه به واسطه او بین مردم حکم کنی.

خواهش می کنم به چند نکته دقیق توجه کنید:

ما مسلمونها قائلیم که دین ما آخرین دین و پیامبر ما آخرین پیامبره و قرآن کتاب جاویدان ما است. رسول خدا فرمود: إنی تارک فیکم الثقلین. کتاب الله و عترتی. ما إن تمسکتم بهما لن تضلوا ابدا. و لن یفترقا حتی یرد علی الحوض. حدیث ثقلین. من دو چیز گرانبها رو برای شما به یادگاری می ذارم. کتاب خدا و عترت من که با تمسک به آنها هرگز گمراه نمی شید. و این دو هرگز از هم جدا نمی شن تا اینکه تو قیامت کنار حوض کوثر بر من وارد بشن. این یعنی اینکه تا قیام قیامت هم باید قرآن بین مردم باشه و هم اهل بیت پیامبر.

حالا دوباره به آیه مورد نظر توجه کنید: دلیل اینکه قرآن رو بر تو نازل کردیم ای پیامبر، این بوده که به واسطه اون بین مردم حکومت کنی. خب این یعنی بعد از اینکه رسول خدا از دنیا رفت قرآن دیگه کارآیی نداره؟. خب نه، اهل بیت هستن و جای پیامبر حکومت و حکمرانی می کنن. خب، بعد از اهل بیت چی؟. دیگه دلیلی برای نزول قرآن باقی نمی مونه؟. اگر قائل به حاکمیت ولی فقیه نشیم باید بگیم که قرآن برای همون زمان اهل بیت بوده و بس. بعد از اونها دیگه فایده ای نداره تا اینکه امام زمان بیاد. در صورتی که اعتقادمون بر اینه که قرآن تو همه زمانها از نیازهای بشر رفع مشکل می کنه. خود قرآن هم ادعاش اینه. روایات فراوونی هم داریم که به همین مطلب اشاره کردن. خود حدیث ثقلین هم که خوندیم براتون. پس باید چیکار کنیم؟. چاره ای نیست جز اینکه بگیم بعد از ائمه علیهم السلام هم باید عده ای باشن که آشنا با مفاهیم قرآنی باشن و به واسطه قرآن بین مردم حکمرانی کنن. خب، آشناترین افراد به قرآن کیا هستن؟ فقهاء.

تعداد صفحات : 8

تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
درباره ما
این پایگاه یک منبع اطلاع رسانی تبلیغی جهت ارتقاء رشد فرهنگی و معنوی دانش آموزان خراسان جنوبی می باشد علاوه براین منابع و درسنامه های تبلیغی برای مبلغین در مدارس را نیز تهیه و در اختیار آنها قرار می دهد
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظرسنجی


    آمار سایت
  • کل مطالب : 144
  • کل نظرات : 45
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 35
  • آی پی امروز : 30
  • آی پی دیروز : 31
  • بازدید امروز : 123
  • باردید دیروز : 117
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 922
  • بازدید ماه : 1,800
  • بازدید سال : 5,687
  • بازدید کلی : 91,752