كتاب الدرالنظيم فى الأئمة اللهاميم در بيان سيره و روش ائمه معصومين عليهم السلام است و چنانچه از محتواى آن پيداست كتابى است مرجع كه در نوع خود بى نظير است و داستان ذيل اهميت آنرا نشان مى دهد....
.JPG.jpg)
كتاب الدرالنظيم فى الأئمة اللهاميم در بيان سيره و روش ائمه معصومين عليهم السلام است و چنانچه از محتواى آن پيداست كتابى است مرجع كه در نوع خود بى نظير است و داستان ذيل اهميت آنرا نشان مى دهد....
بسم الله الرحمن الرحیم
فرم ارزشیابی و عملکرد سال تحصیلی 93-94 اعضای گروه فرهنگی تبلیغی باران ولایت
نام: نام خانوادگی : مدرسه محل تبلیغ :
ش .پ دفترتبلیغات : ش.پ اوقاف:
تعدادکلاس مدرسه : تعداددانش آموز: تعدادمناسبت تبلیغی انجام شده :
تعدادروز حضوردرمدرسه : مجموع ساعات حضور درمدرسه :
تعدادمسابقات برگزارشده : نام مسابقات :
تعدادسخنرانی اجراشده : اهم موضوعات سخنرانی وطرح درس ارائه شده:
برنامه های دیگر:
معضلات ومشکلات فرهنگی مدرسه:
موضوعات موردنیازبرای طرح درآینده :
برنامه های پیشنهادی برای اجرادرسال آینده به همراه میزان هزینه موردنیاز:
برنامه های پیشنهادی برای گروه تا درسال آینده درمدارس اجراگردد:
مناسبت های حضورجنابعالی درسال تحصیلی آینده برای تبلیغ درمدرسه :
آیاتمایل به ادامه فعالیت درمدرسه فعلی برای سال آینده دارید؟ درصورت منفی بودن جواب مدرسه پیشنهادی شما کدام مدرسه می باشد؟
معضلات ومشکلاتی که ازنظر اجرایی درامسال باآن روبروبودیدباذکر موارد؟
یک نفرهمسو وهمفکرجهت کمک مربی درمدرسه محل تبلیغ تان معرفی نمایید .
درصورت عدم موافقت باپیشنهادفوق دلیل خودراذکرنمایید؟
چندنفرمبلغ توانمند(بیرجندی) برای دعوت به همکاری درگروه باشماره تماس معرفی نمایید.
برگه ارزشیابی گروه باران ولایت :
ارزیابی عملکردیکساله:
1.مسئول گروه: ضعیف خوب خیلی خوب 2.معاون وامورمالی: ضعیف خوب خیلی خوب
3.آموزش: ضعیف خوب خیلی خوب ج 4.تربیت بدنی ضعیف خوب خیلی خوب
5. روابط عمومی: ضعیف خوب خیلی خوب 6 : سامانه پاسخگویی ضعیف خوب خیلی خوب
7.وب سایت: ضعیف خوب خیلی خوب
دلیل نظرمثبت ویامنفی نسبت به هریک ازمسئولین راذکر نمایید؟
بهترین گزینه پیشنهادی شما برای هریک ازمسئولیتهای فوق الذکر:
1. .مسئول گروه: 2.معاون وامورمالی:
3.آموزش: 4.تربیت بدنی
5. روابط عمومی: 6 : سامانه پاسخگویی
7.وب سایت:
شبهات جدید وهابیت درباره مصائب حضرت فاطمه علیها السلام
سوره مریم یرِثُنی و یرِثُ من آل یعقوب این آیه یکی از پاسخهای حضرت زهرا به غاصبان فدک است. و در ضمن آن، به شبههای قدیمی که بتازگی درباره از سوی برخی وهابیون افراطی مطرح شده. اخیراً «عثمان الخمیس» روحانی بشدت افراطی وهابی، در برنامه خود در "شبکه ماهوارهای الصفا" به حدیث جعلی «نحن معاشر الانبیاء لانورّث ، ما ترکناه صدقة» استناد کرده و فدک را حق حضرت فاطمه زهرا س ندانست. وی در این برنامهها به زعم خود تلاش کرد تا با دلایل متعدد ثابت کند که منظور آیات قرآن از ارثی که انبیاء باقی گذاشتند تنها "علم و نبوت" است.در پاسخ به این اظهارات بیپایه، مفسّر و متأله بزرگ معاصر، آیتالله عبدالله جوادی آملی با توضیح خطبه فدکیه حضرت زهرا و نیز وداع علی ع با ایشان، به ایراد پاسخ پرداختند.
امروزکتابخوانی وعلم آموزی نه تنها وظیفه ملی بلکه یک واجب دینی است.
مقام معظم رهبری (مدظله العالی)
من هر زمانی که به یاد کتاب و وضع کتاب در جامعه خودمان می افتم، قلباً غمگین و متاسف می شوم. این به خاطر آن است که در کشور ما به هر دلیل که شما نگاه کنید، باید کتاب اقلا ده برابر این میزان رواج و توسعه و حضور داشته باشد.۱
از بس که درباره این مسئله مهم (کتابخوانی) گفته ام و به من هم گفته شده که چقدر اثر دارد، حقیقتا وقتی می خواهم بار دیگر این مسئله را بیان کنم دچار تردید می شوم که این دیگر جزو گفتار لغو نباشد! من نمی دانم واقعا این تکرار، اثر کرده، یا نکرده است... بیایید کاری کنید که مردم کتابخوان بشوند.
گروه فرهنگی تبلیغی باران ولایت اجرامی نماید
طرح آشتی بایارمهربان
ارتباط پیامکی با متولی وناظرطرح باشماره :5000206090100
حدیث
سخن مقام معظم رهبری (دامت توفیقاته)
دوست عزیزوگرامی : شمامی توانید بامشارکت دراین طرح بهترین وجدیدترین کتابها ی تربیتی وخانواده و... رابه صورت رایگان تهیه و مطالعه نمایید.
مشارکت دراین طرح برای تمامی افرادوسنین بلامانع می باشد.
چند روش برای تهیه کتابهای این طرح (شمامی توانید با استفاده ازیکی ازاین روشها کتاب مورد نظرخود راتهیه نمایید)
1. ارائه کارت شناسایی درمحل اجرای طرح وثبت نام دردفتراندیکاتور
2. ارسال نام ونام خانوادگی وآدرس محل سکونت به سامانه پیامکی گروه ودریافت شماره عضویت
3. ارسال نام کتاب وشماره عضویت به سامانه پیامکی 5000206090100 ودریافت کتاب مورد نظر.
4. قراردادن مبلغ 5000هزارتومان به عنوان ودیعه
5. همچنین می توانید بافرستادن نام کتاب وشماره عضویت به سامانه پیامکی گروه باران ولایت جهت خرید کتابهای استادخدامیان اقدام نمایید .
6. جهت هرچه بهتر شدن این طرح کلیه نظرات ،انتقادات وپیشنهادات خود راازطریق سامانه پیامکی ارسال نمایید.
چند روش برای تهیه کتابهای این طرح (شمامی توانید با استفاده ازیکی ازاین روشها کتاب مورد نظرخود راتهیه نمایید)
1. ارائه کارت شناسایی درمحل توزیع کتابهای این طرح وثبت نام دردفتراندیکاتور
2. ارسال نام ونام خانوادگی وآدرس محل سکونت به سامانه پیامکی گروه ودریافت شماره عضویت
3. ارسال نام کتاب وشماره عضویت به سامانه پیامکی 5000206090100 ودریافت کتاب مورد نظر.
4. قراردادن مبلغ 5000هزارتومان به عنوان ودیعه جهت تهیه ومطالعه کتابهای مورد نیاز
5. همچنین می توانید بافرستادن نام کتاب وشماره عضویت به سامانه پیامکی گروه باران ولایت جهت خرید کتابهای استادخدامیان اقدام نمایید .
6. جهت هرچه بهتر شدن این طرح کلیه نظرات ،انتقادات وپیشنهادات خود راازطریق سامانه پیامکی ارسال نمایید.
آیین نامه دریافت کتاب عبارتند از:
1. دریافت حداکثر 2 کتاب درهرمرحله
2. مهلت برگرداندن برای هرکتاب زیر 200 صفحه حداکثر 3روزوبیش از200صفحه حداکثر 5روز
3. برگرداندن کتاب ها درموعد مقرر
تبصره : به ازای هرروزتاخیر درتحویل کتاب مبلغ 300تومان دریافت خوا هد گردید.
4. درحفظ ونگهداری کتاب ها کوشا باشید .
تبصره : درصورت هرگونه خسارت هزینه خسارت وارده دریافت خواهد گردید.
متولی وناظرفرهنگی اجرای طرح : گروه فرهنگی تبلیغی باران ولایت قم مقدسه
ناظر فرهنگی: آقای مهدی اسلامی راد
مکان آزمایشی اجرای طرح : مهرشهر، خیابان امام علی (ع ) میدان اول نانوایی سنگک جناب آقای سالم
دوست عزیز وگرامی شماهم می توانید بادراختیارقراردادن کتابهای مفید ومورد استفاده خوددراین طرح دراین امر خیر وخداپسندانه سهیم باشید .
بسم الله الرحمن الرحیم
[ميرزا ابراهيم عرب، صاحب اراده متين و سير و سلوك راستين]
مرحوم حاج شيخ [عباس] قوچاني ـقدس ﷲ سرّهـ أيضاً فرمودند:
يكي از كساني كه خدمت مرحوم قاضي رسيد و از ايشان دستور ميگرفت و جزء تلاميذ وي محسوب ميشد، آقا ميرزا ابراهيم عرب است؛ كه پس از ساليان دراز [و] رياضتهاي سخت به مطلوب اصلي نرسيده و براي وصول به كمال خدمت ايشان رسيد.
بسم الله الحمن الرحیم
[كرامتي از مرحوم قاضي در پيدا شدن تسبيح آقاي شيخ جواد سهلاوي]
آقاي شيخ جواد سهلاوی (ره) گفتند:
يك شب براي زيارت كربلا با بلم (كشتي كوچك و قايق) از راه آب (فرات) مي رفتيم ، اتّفاقاً در آن بلم هم مرحوم قاضي سوار بودند؛
بسم الله الرحمن الرحیم
روزی یک نفر از صوفیان ساکن مدینه بنام محمد بن منکدر به حضرت باقر علیه السلام برخورد کرد . دید در هوای گرم آن حضرت به دوش دو نفر از غلامان خود تکیه نموده و با بدن فربه به سوی نخلستان می رود .
بسم الله الرحمن الرحیم
یکی از رفقا و دوستان ما که جنبه رحمیت و قوم و خویشی نیز دارد تقریبا در حدود بیست سال قبل برای زیارت عتبه مبارکه آستان علی بن موسی الرضا علیه السلام به صوب مشهد مقدس رهسپار شد و حال خوبی ذاشت . دو سه روز ماند و برگشت و در وقت مراجعت خوابی عجیب که در آنجا دیده بود تعریف کرد.
1- هر شب قبل از خواب به مدت نیمساعت قسمتهای مهم مباحث قبلی را خیلی سریع مرور کنید؛ زیرا هرچه بیشتر معلومات خود را مرور کنید بیشتر قادر به جذب مطالب جدید و نکات تازه خواهید بود.
بارها شنيده ايم كه دانش آموز يا دانشجويي مي گويد :
ديگرحال و حوصله خواندن اين كتاب را ندارم يا آنقدرازاين كتاب خسته شده ام كه قابل گفتن نيست و يا هرچقدرميخوانم مثل اينكه كمتر ياد مي گيريم و يا 10 بار خواندم و تكرار كردم ولي بازهم ياد نگرفتم به راستي مشكل چيست ؟
بسم الله الرحمن الرحیم
گویند بامداد روزی مردی وحشت زده خدمت حضرت سلیمان علی نبینا و آله و علیه الصلوه و السلام رسید. حضرت سلیمان دید از شدت ترس رویش زرد و لبانش کبود گشته
سوال کرد: ای مرد مومن! چرا چنین شدی؟ سبب ترس تو چیست؟
مرد گفت: عزرائیل بر من از روی کینه و غضب نظری کرده و مرا چنانکه می بینی دچار دهشت ساخته است.
بسم الله الرحمن الرحیم
فرم مشخصات اعضای گروه دانشآموزی باران ولایت
نام ونام خانوادگی: نام پدر: شماره ملی:
نام مدرسه: آدرس وتلفن منزل:
تلفن همراه:
آدرس پست الکترونیک:
آدرس وبلاگ شخصی:
میزان آشنایی با رایانه و فضای مجازی:
مهارتها و تخصصها:
اولویت شما برای برنامه ها واجتماعات شوراهای دانش آمو زی چه موضوعاتی می باشد.
1.اخلاقی 2.سیاسی 3.اعتقادی 4.احکام و معارف 5.فرهنگی 6.دیداربامسئولین
7.تفریحی ورزشی 8.هیئت دانش آموزی 9. 10. 11.
طرح و پیشنهاد شما یرای تعامل بیشتر و بهتر گروه دانشآموزی با گروه فرهنگی تبلیغی باران ولایت چیست:
دربارة تاریخ شهادت حضرت زهرا(س) روایات مختلفی وجود دارد است. که این اختلاف حاکی ازظلم ظالمان بریگانه دخت پیامبر آخرالزمان وکوثرقران می باشدو از چهل روز تا شش ماه بعد از رحلت پیامبر(ص) بیان شده است. اما میان علمای شیعه، دو احتمال معتبر است: هفتاد و پنج روز بعد از رحلت پیامبر(ص) یا نود و پنج روز بعد از رحلت ایشان.
بنابراین با توجه به رحلت پیامبر اسلام(ص) در بیست و هشتم صفر، بنا به روایت هفتاد و پنج روز، در مورخه سیزدهم تا پانزدهم جمادی الأوّل، شهادت حضرت زهرا(س) است و این ایام را فاطمیة اوّل می خوانند.
اما بنا به روایت نود و پنج روز، شهادت حضرت(س) در سوم تا پنجم جمادی الثانی است و این ایام را فاطمیة دوم می خوانند.
پاسخهای استاد به سوالات درسلسله نشستهاي ماهانه فرهنگ مهدوي، سؤالاتي را كه در سومين نشست با عنوان «آخرالزمان و نشانههاي ظهور» و با حضور حجتالاسلام مهديپور طرح شده است، تقديم شما عزيزان می نماییم.
* آيا در علائم حتمي هم امكان بداء وجود دارد؟
* از امام صادق(ع) مشابه اين سؤال را پرسيدند، حضرت پاسخ دادند: «بلي». خداوند متعال برنامهاي را كه تنظيم ميكند حق دارد آن را جلو يا عقب بيندازد و هر تصرفي كه صلاح ديد در آن بنمايد. خداوند متعال در قرآن كريم ميفرمايد: يهوديان گفتند: «دست خدا بسته است. [به آنها] بگو دست خدا باز است و هر گونه بخواهد عمل ميكند.1» بنابراين امكان بدا براي خداوند محفوظ است. اما در عين حال از حكمت او به دور است كه پيامبر رحمت(ص) و ائمة هدي(ع) با قاطعيت تمام بفرمايند: «مهدي بدون سفياني نخواهد بود» ولي ناگهان موعدش كه رسيد خداوند روي ايشان را زمين بگذارد و غير از آن عمل كند.2 البته آنقدر اين احتمال بداء براي اصحاب ائمه(ع) به طور جدي بيان شده بود كه راوي از حضرت ميپرسد ميترسم در اصل ظهور حضرت بداء رخ بدهد كه ايشان جواب ميفرمايند:
نه ظهور وعدة الهي است و خداوند خلاف وعدهاش عمل نميكند.
* در برخي روايات آمده كه ايرانيان قبل از ظهور با غربيان در منطقة عراق وارد جنگ ميشوند و در برخي روايات ديگر هم اين واقعه پس از ظهور بيان شده، كدام يك صحيح است؟
1. ترس گروه ها و عدالتخواهان از قدرتهای طاغوتی:
نمونه یک: هنگامي که عدهاي از شيعيان مخلص به رهبري سليمان صرد خزاعي جمع شدند و انديشه دعوت از امام حسين عليهالسلام و تشکيل حکومت در کوفه را مطرح کردند، مردم کوفه چون نعمان بن بشير(حاکم کوفه) را قادر به مقابله با قيام جدي نميدانستند، به سرعت اين دعوت را پذيرفتند؛ زيرا احتمال پيروزي و تشکيل حکومت را فراوان ميديدند. حتي پس از ورود عبيدالله به کوفه باز هم اميد پيروزي را از دست نداده بودند و از اين رو بسياري به همراه مسلم بن عقيل در محاصرهي قصر عبيدالله شرکت جستند. اما هنگامي که احساس خطر کردند با سرعت از نهضت کنار کشيدند و مسلم و هاني را تنها به دست عبيدالله سپردند. اين احساس خطر هنگامي شدت گرفت که شايعهي حرکت سپاه شام، از سوي طرفداران عبيدالله در ميان مردم پراکنده شد.
بسم الله الرحمن الرحیم
موضوع: شرایط امروز مانند شرایط کربلاست، باید آماده باشیم و وظیفه را انجام دهیم.
عنوان: عاشورای قرن بیستم...
پیام ها:
امر به معروف ونهی از منکر
ولایت مداری، ولایت پذیری
تبرّی از دشمن(ماهواره/ لباسهای غربی/ موسیقی غربی)
دنیاطلبی(حرص مال دنیا/ صبر در مشکلات اقتصادی جامعه/ صبر در تحریم)
ترک گناه(موسیقی/ نگاه/ شراب)
امام شناسی(خصوصیات امام، لزوم محبت امام، واجب الاطاعه بودن، نباید بگویی فقاتل انت وربک اناهاهناقاعدون)
معرفت دینی(مطالعه کتب شهید مطهری، انس با قرآن)
1- قال سألت اباعبد الله علیه السلام:
من یقیم الحدود، السلطان او القاضی؟. فقال:
اقامة الحدود الی من الی الحکم.
از امام صادق پرسیدم: چه کسی اقامه حدود می کند؟. سلطان یا قاضی؟. فرمود: کسی این کار را می کند که حکم آن را بداند.
[ وسائل الشیعة، ج 18، ب 28 از ابواب مقدمات الحدود، حدیث 1 ].
2- امام حسن عسکری علیه السلام:
من کان من الفقهاء صائنا لنفسه، حافظا لدینه، مخالفا علی هواه، مطیعا لامر مولاه، فللعوام أن یقلدوه
آن فقیهی که نگهدارنده نفس خود باشد، حافظ دین خود باشد، با هوای نفسش مخالفت بورزد، مطیع امر مولای خود باشد بر مردم واجب است که از او تقلید کنند.
[ وسائل الشیعة، ج 18، باب 94، حدیث 20 ].
ولتکن منکم أمّة یدعون إلی الخیر و یأمرون بالمعروف و ینهون عن المنکر [ آل عمران: 104]
توضیح:
در قرآن امر به معروف و نهی از منکر وظیفه تمام مسلمانان قرار داده شده. در همین سوره آل عمران آیه 110 امت اسلامی رو امت وسط معرفی می کنه که صفت بارز این امت امر به معروف و نهی از منکره. پس چی میشه که تو آیه 104 امر به معروف رو علاوه بر وجوب کلی، به یه عده به طور خصوص واجب می کنه؟. اگر فرقی بین این دو وجوب نباشه که العیاذ بالله خدا لغو گفته. خدا حکیمه و هرگز دچار لغو گویی نمی شه. پس حتما فرقی بین این دو وجوب هست. یه وجوب بر همه مسلمانان، یه وجوب هم فقط بر عده خاصی. با قرار دادن این دو آیه کنار هم به راحتی می شه نتیجه گرفت که در هر صورت امر به معروف و نهی از منکر بر مسلمانان واجبه. اما گر تونستند حکومت تشکیل بدن، علاوه بر عموم مردم، به طور خصوص حاکم و دستگاه حاکمه باید امر به معروف و نهی از منکر کنه. این یعنی اینکه خدا از مسلمانان انتظار برپایی حکومت دینی رو داره. خب کی باید تشکیل حکومت بده؟. تو منطق قرآن حکومت مخصوص افراد صالح است. تو آیه 41 سوره حج می خونیم: الذین إن مکناهم فی الارض اقاموا الصلاة و ءاتوا الزکوة و امروا بالمعروف و نهوا عن المنکر و لله عاقبة الامور. صفات حاکم باید این باشه تو منطق قرآن. همچین شخصی غیر از پیامبر و امام و فقهاء چه اشخاصی می تونن باشن؟. جالب اینه که خداوند در مورد قوم حضرت موسی علی السلام هم همچین تعبیری داره. حاکمان بنی اسرائیل چه اشخاصی بودن؟. حضرت موسی، وصیش حضرت یوشع، حضرت سموئیل، حضرت داوود، حضرت سلیمان. اینها همه پیامبر بودن و حاکم. اونوقت خدا در مورد این قوم تو آیه 24 سوره فاطر می فرماد: و من قوم موسی امة یهدون بالحق و به یعدلون. بعضی از قوم حضرت موسی عهده دار این مسئولیت بودند. اون عده کیا بودن؟. اشخاصی که عالم به دین بودن.
اصولا امر به معروف یعنی امر به خوبی ها، و نهی از منکر یعنی بازداشتن از بدی ها. تا کسی ندونه خوبی و بدی چیه که نمی تونه امر به معروف و نهی از منکر کنه. باید عالم به این خوبی و بدی ها باشه. غیر از متخصص دین که همون فقیه هست کسی نمی تونه امر به معروف و نهی از منکر کنه. از امام صادق علیه السلام روایت وارد شده که آمر به معروف و ناهی از منکر باید عالم به معروف و منکر باشه. [ وسائل الشیعة، ج 11، ص 400 ]
2- فلولا نفر من کل فرقة منهم طائفة لیتفقهوا فی الدین و لینذروا قومهم إذا رجعوا إلیهم لعلهم یحذرون [ توبه: 122 ]
توضیح:
این آیه معروف به آیه نفر هست. نفر به معنی کوج کردنه. می فرماد: چرا از هر گروهی بعضیاشون بلند نمی شن برن تفقه در دین پیدا کنن و فقیه بشن و وقتی عالم شدن برگردن و قوم خودشون رو انذار کنن؟. در این آیه چند چیز مورد توجهه. یکیش اینه که لفظ فقه و تفقه در دین رو آورده که از این روشن تر نمی شه اسم فقیه رو تو قرآن پیدا کرد.
نکته بعدی اینه که فرمود از هر فرقه ای یه عده بلند شن برن فقیه بشن. یعنی این آیه مربوط به همه مسلمونا نیست. مربوط به یه عده خاصیه.
نکته بعدی اینه که می فرماد: وقتی برگشتن تو قوم و قبیله خودشون اونهارو انذار بدن. از اشتباه و خطا بر حذر دارن و از خشم و غضب خدا بترسونن. من از شما می پرسم: نذیر صفت کیه؟. وقتی قرآن می خونید تو آیات متعدد خدا به کیا می گه نذیر؟. پیامبران، درسته. أَوَ لَمْ يَتَفَكَّرُوا ما بِصاحِبِهِمْ مِنْ جِنَّةٍ إِنْ هُوَ إِلاَّ نَذيرٌ مُبين [ اعراف: 184 ] می فرماد پیامبر نذیره. از این دست آیات فراوونه. خب خدا تو آیه مورد بحث می فرماد این یه عده که رفتن فقیه شدن باید نذیر باشن، مثل پیامبر. برا همینه که پیامبر فرمود العلماء ورثة الانبیاء. یکی از وظایف رسول خدا چی بود؟. این که به محض توانایی و قدرت داشتن باید تشکیل حکومت می داد. جالب هم اینه که این آیات تو سوره های مدنی اومده. یعنی تو مدینه و بعد از اینکه رسول خدا تشکیل حکومت داده این آیات نازل شده که پیامبر نذیره و فقهاء هم باید نذیر باشن.
3- انا انزلنا إلیک الکتاب بالحق لتحکم بین الناس بما ارئک الله [ نساء: 105 ]
توضیح:
خداوند تو این آیه خطاب به رسول گرامی اسلام می فرماد: ما قرآن رو بر تو نازل کردیم تا اینکه به واسطه او بین مردم حکم کنی.
خواهش می کنم به چند نکته دقیق توجه کنید:
ما مسلمونها قائلیم که دین ما آخرین دین و پیامبر ما آخرین پیامبره و قرآن کتاب جاویدان ما است. رسول خدا فرمود: إنی تارک فیکم الثقلین. کتاب الله و عترتی. ما إن تمسکتم بهما لن تضلوا ابدا. و لن یفترقا حتی یرد علی الحوض. حدیث ثقلین. من دو چیز گرانبها رو برای شما به یادگاری می ذارم. کتاب خدا و عترت من که با تمسک به آنها هرگز گمراه نمی شید. و این دو هرگز از هم جدا نمی شن تا اینکه تو قیامت کنار حوض کوثر بر من وارد بشن. این یعنی اینکه تا قیام قیامت هم باید قرآن بین مردم باشه و هم اهل بیت پیامبر.
حالا دوباره به آیه مورد نظر توجه کنید: دلیل اینکه قرآن رو بر تو نازل کردیم ای پیامبر، این بوده که به واسطه اون بین مردم حکومت کنی. خب این یعنی بعد از اینکه رسول خدا از دنیا رفت قرآن دیگه کارآیی نداره؟. خب نه، اهل بیت هستن و جای پیامبر حکومت و حکمرانی می کنن. خب، بعد از اهل بیت چی؟. دیگه دلیلی برای نزول قرآن باقی نمی مونه؟. اگر قائل به حاکمیت ولی فقیه نشیم باید بگیم که قرآن برای همون زمان اهل بیت بوده و بس. بعد از اونها دیگه فایده ای نداره تا اینکه امام زمان بیاد. در صورتی که اعتقادمون بر اینه که قرآن تو همه زمانها از نیازهای بشر رفع مشکل می کنه. خود قرآن هم ادعاش اینه. روایات فراوونی هم داریم که به همین مطلب اشاره کردن. خود حدیث ثقلین هم که خوندیم براتون. پس باید چیکار کنیم؟. چاره ای نیست جز اینکه بگیم بعد از ائمه علیهم السلام هم باید عده ای باشن که آشنا با مفاهیم قرآنی باشن و به واسطه قرآن بین مردم حکمرانی کنن. خب، آشناترین افراد به قرآن کیا هستن؟ فقهاء.
عالم جليل حضرت آيتالله حاج شيخ علي اصغر معصومي(دام ظله) شاهرودي درسن 86 سالگي درحالي ازخصال و خاطراتش از يار ديرين ميگفت، كه دقت و نكتهسنجيهاي عالمانه كلامش را مزين ساخته بود و چون آنچه ميگفت از دل برميآمد، لاجرم بردل مينشست.
آنچه درپي ميآيد دل گفتههاي يكي از عالمان كهنسال حوزههاي علميه نجف و مشهد از سابقه ارتباط خويش با رهبرمعظم انقلاب اسلامي است.
عالم جليل حضرت آيتالله حاج شيخ علي اصغر معصومي(دام ظله) شاهرودي درسن 86 سالگي درحالي ازخصال و خاطراتش از يار ديرين ميگفت، كه دقت و نكتهسنجيهاي عالمانه كلامش را مزين ساخته بود و چون آنچه ميگفت از دل برميآمد، لاجرم بردل مينشست. از نگاه اين قلم، اين پير روشن ضمير از نمونهها و بلكه نمادهاي ارجمند ولايتمداري در دوران ماست، او كه به رغم مكانت والا و سابقه ارجمند علمي دل در كمند ولايت نهاده است و هنوز طريق بيعت روز نخست را ميپويد. عمرش دراز باد.
جنابعالي ازدوستان و معاشران ديرين رهبر معظم انقلاب هستيد. طبعاً سؤال آغازين ما در اين گفتوشنود اين است كه از چه زماني و چگونه با ايشان آشنا شديد؟
1- عثمان بن سعید
ابو عمرو عثمان بن سعید عمری، نخستین سفیر حضرت مهدی علیه السلام بود و در سامرا اقامت داشت. وی از سوی امام هادی و امام عسکری علیهما السلام وکیل و نماینده بود. وی مورد اعتماد امام هادی علیه السلام بود و آن حضرت به یاران خود می فرمود: ابوعمرو مردی ثقه و امین است و هر چه به شما بگوید از جانب من است، و آنچه به شما می رساند از جانب من می رساند. عثمان بن سعید امام حسن عسکری علیه السلام را غسل داد و کفن و حنوط کرد و به خاک سپرد [ بحار الانوار، ج 51، ص 346 ] او توانست سرشناسان امامیه را قانع سازد بر اینکه امام دوازدهم برای محفوظ ماندن از دست دشمنان در پرده غیبت به سر می برد و آنها را متقاعد ساخت که خود نماینده راستین آن حضرت باشد. موقعیت ممتاز او در زمان امام دهم و یازدهم علیهما السلام سبب شد که وکلا دعوی وی را بپذیرند بدون این که او را مورد سؤال قرار داده و معجزه و یا حتی حجتی از وی بخواهند. [ اصول کافی، ج 1، ص 329 ]. عثمان بن سعید از زمان امام حسن عسکری علیه السلام رئیس وکلای امام بود و تمام وجوهی که شیعیان توسط وکلا می فرستادند، همه به وی تحویل داده می شد و او نیز آن را خدمت امام تقدیم می کرد. پس از وفات امام حسن عسکری علیه السلام نیز به طور مخفیانه سازمان وکالت را اداره می کرد [ اختیار معرفظ الرجال، ص 532 ]. پس از وفات عثمان بن سعید حضرت مهدی علیه السلام طی نامه ای به پسرش تسلیت فرمود. عثمان بن سعید چون درگذشت او را در جانب غربی بغداد در شارع المیدان، در اول محل که معروف به درب الدجله است، در داخل مسجد، درب راست که داخل می شوند، در قبله مسجد به خاک سپردند.
وی از یازده سالگی در محضر امام هادی علیه السلام به خدمتگذاری و کسب فقه و حدیث و تعالیم اسلامی اشتغال داشته است.
عثمان بن سعید وکیل خاص و نماینده سه امام معصوم، امام هادی، امام حسن عسکری و امام زمان علیهم السلام بود.
عثمان بن سعید حدود پنج سال نیابت حضرت را به عهده داشت.
1- شیخ مفید ( 336 – 413 هـ.ق )
فاما اقامة الحدود فهو الی سلطان الاسلام المنصوب من قبل الله تعالی، و هم ائمة الهدی من آل محمد علیهم السلام و مَن نصبوه لذلک من الامراء و الحکام و قد فوّضوا النظر فیه الی فقهاء شیعتهم مع الامکان.
المقنعة، ص 810 .
اقامه حدود ( حد زدن ) به عهده حاکمی است که از جانب خدا معین شده باشد که همون ائمه هدی علیهم السلام هستند. و البته کسانی که ائمه آنها را نصب کرده باشند هم می توانند حدود را اقامه کنند که این وظیفه به عهده فقهائ شیعه سپرده شده با امکان برقراری حکومت.
2- شیخ طوسی ( 385 – 460 هـ.ق )
فاما اقامة الحدود فلیس یجوز لاحد اقامتُها إلّا لسلطان الزمان المنصوب من قبل الله تعالی او من نصبه الامام لاقامتها. و اما الحکم بین الناس و القضاء بین المختلفین فلا یجوز ایضاً إلّا لمن اذن له سلطان الحق فی ذلک. و قد فوّضوا ذلک الی فقهاء شیعتهم فی حال لا یتمکّنون فیه من تولّیه بنفوسهم.
النهایة، ص 300 – 301.
اقامه حدود برای احد الناسی جایز نیست مگر برای کسی که خدا او را نصب کرده باشد و یا کسی که از طرف ائمه منصوب شده باشد. قضاوت هم برای احدی جایز نیست مگر کسی که امام او را نصب کرده باشد. و این اختیار از طرف ائمه به فقهاء داده شده که در صورت عدم توانایی امام برای اجرای این امور ( مثلا به دلیل غیبت )، فقهاء به این امور بپردازند.
حجتالاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در آستانه پانزدهمین سالگرد رحلت آیتالله بهاءالدینی ماجراهای مختلفی از مکاشفات این عالم ربانی و آیت الله العظمی بهجت بیان کرد.
به گزارش جهان به نقل از ماهنامه پاسدار اسلام، در آستانه پانزدهمين سالگرد رحلت عالم رباني و عارف پارسا، حضرت آيتالله سيدرضا بهاءالديني، فرصت را مغتنم دانستيم تا خدمت حجتالاسلام والمسلمين صديقي برسيم و از زبان ايشان شمهاي از حالات و کمالات آن سالک الي الله را بشنويم.
در اين گفتوگوي صميمي، صحبتهاي شنيدني و نکات جالبي هم درخصوص آيت الله بهجت، امام خميني و رهبر معظم انقلاب مطرح شد که دريچههاي جديدي را در شناخت اين بزرگواران به روي مخاطب ميگشايد.
*سؤال اولمان اين است که از چه زماني با آيتالله بهاءالديني آشنا شديد؟
- آیة الله بهاءالدینی: آقای خامنه ای را کمک کنید. باید ایشان را کمک کرد.
سیری در آفاق، ص 76.
2- به فرموده مقام معظم رهبری مکان دفن پیکر مطهر مرد عرصه عرفان و تهذیب، در مسجد بالاسر، کنار قبر مطهر مرحوم آیةالله العظمی اراکی، بالای سر استادش مرحوم مؤسس، حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی و دیگر مراجع معین شد. من نمی دانم این واقعه را چگونه به قلم آورم. مقام معظم رهبری فرمودند: قبر در آن مکان قرار گیرد. معمار و دیگر مسئولین آستانه مقدسه می گفتند: اینجا بتون است، قبری نمی شود درآورد. دوستان اظهار کردند: مقام معظم رهبری فرموده اند، اجازه دهید ما همین مکان را می کَنیم اگر بتون بود، یا اگر قبری بود او را پر می کنیم و اضافه کردند: آقای بهاءالدینی فردی عادی نیست. معمار آستانه می گوید: اگر فردی عادی نیست باید زمین برای او شکافته شود. به او می گویند: شما دستور دهید زمین را بکنند معلوم می شود قبر چگونه آماده می شود. شروع به کندن کردند. نه قبری بود نه بتونی. پایه آجری، قبری وسیع و بکر آماده شد. خدایا این را تصادف بدانیم؟. آنها که به وجب وجب این مکان وقوف داشتند، بعضی با این عبارت که حرف حسابی به کله شما فرو نمی رود، دوستان را مورد خطاب قرار داده که اینجا قبری نیست. این را کرامت آقا بدانیم یا کرامت رهبر یا از هر دو؟.
سیری در آفاق، ص 88.
3- حضرت آیةالله بهاءالدینی چند مرتبه این نکته را خاطرنشان فرمود که ما خیلی کم برخورد با اقای خامنه ای داشتیم. شاید دو سه مرتبه. ولی دلخوشی ما از قبل از فوت امام رحمةالله علیه به ایشان بود برای بعد از امام.
سیری در آفاق، ص 218 ( پاورقی ).
4- روزی حضرت آیةالله خامنه ای حفظه الله به دیدن آقا می رود. روز دیگر که به محضرش مشرف شدم. یکی از دوستان پرسید دیروز آقا آمده بود اینجا؟. معظم له فرمود: بله. چند دقیقه خورشید تابید اینجا و رفت. او دارای خیر و برکات است چون خورشید.
سیری در آفاق، ص 220.
5- آیةالله بهائالدینی می فرمود: امام بهتر از آقای خامنه ای کسی را نداشت و اگر داشت معرفی می کرد. امام منحصر به فرد بود.
سیری در آفاق، ص 273.
6- آیةالله بهاءالدینی در بیانی از مرحوم حاج احمد آقا و شهید مصطفی و مقام معظم رهبری صحبتی به میان آوردند و فرمودند: در بین اینها آقای خامنه ای را ما بهتر می بینیم و به او نظر داریم.
سیری در آفاق، ص 273.
ولایت فقیه در کلام امام خمینی رحمه الله :
1- ائمه ولی فقیه را تعیین کردند تا مردم متحیر نباشند.
2- ولی فقیه ملت را مثل فرزند خود دوست دارد.
3- ولی فقیه دلسوز ملت است.
4- ولی فقیه به زرق و برق دنیا توجهی ندارد.
5- ولی فقیه اعراض از دنیا دارد.
6- ائمه ولی فقیه را برای پاسداری از امت تعیین کردند.
7- مخالفان ولایت فقیه از احکام ائمه مطلع نیستند.
8- مخالفان ولایت فقیه از اسلام اطلاع ندارند.
9- تکذیب ولایت فقیه تکذیب ائمه است.
10- تکذیب ولایت فقیه تکذیب اسلام است.
11- تبعیت از ولایت فقیه تبعیت از اسلام است.
12- تبعیت از ولایت فقیه تبعیت از قرآن است.ادامه دارد....
جملاتی کوتاه ، پر از نشاط و امید از زبان آقاو سرورمان نائب المهدی امام خامنه ای (حفظه الله)
جوانها! بدانيد، بدون هيچگونه ترديدى آيندهى روشن و اميدبخش اين كشور و اين نظام متعلّق به شما است؛
بسم الله الرحمن الرحیم
مرحوم شیخ محمد هیدجی از علمای طهران بود که تا آخر عمر حجره ای در مدرسه منیریه متصل به قبر امامزاده سید ناصرالدین داشت وفعلا آن مدرسه به واسطه توسعه خیابان خراب شده است .
مردی حکیم و عارف و منزه از رویه اهل غرور و مراقب بوده ضمیری صاف ودلی روشن وفکری عالی داشته است.
سالروز وفات حضرت معصومه(س)
ولادت آن حضرت در روز اول ذيقعده سال ١٧٣ هجرى قمرى در مدينه منوره واقع شده است. ديرى نپاييد كه در همان سنين كودكى مواجه با مصيبت
شهادت پدر گرامى خود در حبس هارون در شهر بغداد شد. لذا از آن پس تحت مراقبت و تربيت برادر بزرگوارش حضرت على بن موسى الرضا (ع)
قرارگرفت.در سال ٢٠٠ هجرى قمرى در پى اصرار و تهديد مأمون عباسى سفر تبعيد گونه حضرت رضا (ع) به مرو انجام شد و آن حضرت بدون اين
كه كسى از بستگان و اهل بيت خود را همراه ببرند راهى خراسان شدند.
نام : حسن
شهرت :عسگری زکی هادی ، سراج ، رفیق
لقب :الخاص
کنیه :ابو محمد معروف به « ابن رضا» (ع)
نام پدر :امام علی النقی (ع)
نام مادر:سوسن يا حديثه يا سليل
تاریخ ولادت : هشتم ماه ربیع الثانی سال 232 هجری یا 231 هجری
محل ولادت :مدینه طیبه
مدت امامت :6 سال
تاریخ شهادت : هشتم ماه ربیع الاول سال 260 هجری
محل دفن : سامراء
وجود مقدس امام حسن عسكرى عليه السلام از ائمهاى هستند[كه تحت فشار بسيار بودند]چون هر چه كه دوران ائمه[به دوره امام عصر عليه السلام]نزديكتر می شد كار بر آنها سختتر میگرديد.ايشان در سامرا بودند كه در آن وقت مركز خلافتبود.از زمان«معتصم»مركز خلافت از بغداد به سامرا منتقل شد. مدتى آنجا بود، دو مرتبه برگشت.علتش هم اين بود كه لشكريان معتصم خيلى به مردم ظلم مىكردند و مردم شكايت كردند و ابتدا معتصم گوش نكرد ولى بالاخره هر طور بود راضىاش كردند و او براى اينكه سپاهيان از مردم دور باشند مركز را به سامرا منتقل كرد.
آن گونه كه از تصاوير به دست آمده از ميدان مغناطيسي زمين پيداست،به طور شگفتانگيزي اگر انسان در هر نقطه از زمين رو به قبله بايستد،ميدان مغناطيسي بدنش بر ميدان مغناطيسي زمين منطبق ميگردد و در مدتي كه در نماز است ميدان بدنش منظم ميشود ياد آوري ميكنيم بيان نتايج مثبت تحقيقات علمي در رابطه با هريك از مسائل شرعي بدان معني نيست كه دليل حتمي و قطعي و نهايي انجام يك فريضه را كشف كرده باشيم نه منظور اين است يكي از فوايدي كه بشر با آن دانش محدود خود در را بطه با يك فريضه ديني كشف كرده است اين است و اين قبيل مسائل براي كساني كه خود را بسيار روشن فكر ! تصور مي كردند و گاها بسياري از اعمال را كه دليلش را نمي فهمند انكار مي كنند بسيار مفيد است نه آنها كه به كلام وحي و رسول خدا باور دارند و به انچه تكليف آنهاست عمل مي كنند حتي اگر علم امروز تصور كند اين اعمال براي انسان مضر است
تعداد صفحات : 2